dijous, 25 de novembre del 2010

L'ORDINADOR COM A METÀFORA 3 I 4

Respecte a la categorització de l'ús de l'ordinador en educació que fa Charles Crook, ens queden encara dues metàfores per comentar:

Ordinador com a simulador: Crayon Physics
L'ordinador funcionaria com un laboratori, en un entorn tancat, amb uns elements molt concrets. Es basa també en l'aprenentatge per descoberta: el nen no rep explicacions, sinó que interactua i descobreix. Per exemple, el nen va deduint experimentalment les lleis de la física. Pot ser útil perquè és més econòmic que un laboratori real.

Ordinador com a eina: MsKids fineArtist, Broderbund Software, Kid PixStudio Deluxe.
Sempre hi ha un llindar que cal travessar perquè realment sigui més fàcil fer les coses per ordinador que a mà, cal dominar el programa. Es pot donar accés a un programa i 
  • convidar a explorar-lo lliurement, però llavors no saps què han après i es poden perdre moltes coses.
  • ensenyar a fer servir el programa de manera totalment guiada, però l'aprenentatge es converteix en una cosa totalment passiva.
Entre aquests dos extrems hem de tornar a la idea de la descoberta guiada, que és el punt ideal. Convidar-los a buscar la manera de fer el que es va proposant. Així ells busquen, però tu t'assegures que descobreixen el que consideres important.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada